Nemate još račun? Izradite novi

Postavke

FAQ

Da li je rabljeni softver legalan?

Da, jest. Kupac koji je kupio trajni softver unutar tržišta EU/EEA može (prema zakonu EU) prenijeti vlasnička prava nad svojom kupljenom kopijom softvera na nekog drugog. Takva aktivnost ne zahtijeva nikakvo prihvaćanje ili autorizaciju softverskih autorskih prava vlasnika (npr. Microsoft) jer su njihova distribucijska prava iscrpljena prilikom prve prodaje. Jednostavnije rečeno, funkcionira slično kao kada kupite knjigu – nakon što je pročitate, možete je slobodno prodati nekom drugom. Izvorni prodavač nema pravo utjecati na ono što će se dogoditi s već prodanom knjigom u budućnosti. Sa softverom je potpuno isto – nakon što se deinstalira s uređaja izvornog vlasnika, može se slobodno prodati nekome drugome.

Za više informacija pročitajte naš članak Pravna pozadina rabljenog softvera.

Kako se dokazuje legalnost rabljenih softverskih proizvoda?

Pravno vlasništvo rabljenih softverskih proizvoda dokazuje se popratnom dokumentacijom koju uvijek trebate dobiti prilikom kupnje. Ovi dokumenti sadrže informacije (kao što su podrijetlo softvera, broj licencnog ugovora, izjava prethodnog vlasnika o deinstalaciji itd.) koje dokazuju da su ispunjeni svi zakonski utvrđeni zahtjevi za prijenos vlasništva nad softverom. Naša tvrtka uvijek osigurava svu potrebnu dokumentaciju, tako da možete biti sigurni da je svaka kupnja bez rizika.

Našao sam isti softver za puno nižu cijenu. Koja je razlika?

Mnogo je prodavača rabljenog softvera koji nude čak i najnovije verzije Microsoftovih proizvoda po vrlo niskim cijenama. Kvaka je u tome što prodaju samo ključeve proizvoda, a ne sam proizvod – to je kao da kupujete ključ od kuće umjesto same kuće. Ako biste kupili ove ključeve proizvoda od 10 eura, izložili biste svoju tvrtku značajnom riziku od velikih kazni (na primjer, tijekom revizije) jer ključ proizvoda i faktura koju je izdao prodavač ne jamče njihovu zakonitost, niti Vaše vlasništvo nad softverom kojem pripadaju!

Mi u Forscopeu prodajemo samo proizvode koji dolaze iz pouzdanih izvora i s potpunom vlasničkom dokumentacijom spremnom za reviziju.

Hoće li vaši proizvodi proći reviziju softvera?

Da, hoće. Ako u Vašoj tvrtki ili organizaciji dođe do revizije, dužni ste dokazati da ste nabavili svoje softverske proizvode zakonito – pokazivanjem dokumentacije koju ste dobili prilikom kupnje. Budući da naša tvrtka pruža kompletnu dokumentaciju o vlasništvu, kao i pomoć pri reviziji ako je potrebna, nema razloga da naiđete na probleme tijekom revizije proizvoda kojeg ste kupili od nas. Naša tvrtka je isporučila više od 700 000 softverskih licenci i nikada nismo naišli ni na jedan slučaj negativne presude u reviziji softvera proizvoda koje nudimo.

Kakav softver nudite?

Nudimo širok izbor rabljenih trajnih Microsoft proizvoda, ali i drugog popularnog softvera kao što su Autodesk proizvodi (doživotne licence). Microsoftovi proizvodi koje prodajemo dolaze iz Volume kanala (komercijalnog) licenciranja, tako da su najprikladniji za tvrtke i organizacije. Također je moguće zatražiti softver koji nije u našoj trenutnoj ponudi, a mi ćemo se potruditi da ga nabavimo za Vas.

Zašto je Volume licenciranje najbolji izbor za moje poslovanje?

Volume proizvodi omogućuju brzo i jednostavno licenciranje za bilo koji broj uređaja ili korisnika. Njihove glavne prednosti su mogućnost aktiviranja proizvoda na svim uređajima odjednom sa samo 1 ključem (MAK), vrlo jednostavan prijenos na nove uređaje ili korisnike te njihova kompatibilnost s poslužiteljima i RDS-om. Mogućnost centraliziranog upravljanja štedi puno vremena IT odjelu, a softver dolazi s opsežnom dokumentacijom koja često nedostaje proizvodima iz drugih distribucijskih kanala. Osim toga, cijena je usporediva s maloprodajnim/OEM proizvodima!

Zašto postoji samo jedan ključ kada sam kupio više komada istog proizvoda?

Zato jer se softver koji dolazi iz kanala Microsoft Volume licenciranja ne treba zasebno aktivirati s pojedinačnim ključevima proizvoda. Jedan Višestruki ključ za aktivaciju (MAK) koristi se za aktivaciju svih Vaših kupljenih proizvoda odjednom. Broj mogućih aktivacija višestruko je veći od broja kupljenih proizvoda u slučaju da npr. trebate zamijeniti hardver. Vaša tvrtka mora sama osigurati da se softver ne koristi na više uređaja od broja kupljenih proizvoda.

Može li biti tehničkih problema s rabljenim softverskim proizvodima?

Ako je softver instaliran, aktiviran i korišten prema svojim specifikacijama, ne postoji razlog zašto bi odjednom prestao raditi (npr. deaktivirao se) isključivo sam od sebe. Ne postoji razlika između novog i rabljenog softvera u smislu funkcionalnosti – to je još uvijek isti softverski proizvod, s istom izvornom datotekom koja se koristi za instalaciju.

Tehnička funkcionalnost i performanse softvera uvelike ovise o promjenama od strane proizvođača (objavljenim ažuriranjima i popravcima), ali što se tiče statusa aktivacije proizvoda, nema razloga za pojavu bilo kakvih problema. U slučaju da trebate pomoć oko aktivacije proizvoda koje ste kupili u našoj e-trgovini, uvijek Vam možemo pružiti svu potrebnu pomoć i podršku.

Prima li rabljeni softver ažuriranja (sigurnosne zakrpe, popravke) od proizvođača softvera?

Da, prima. Rabljeni softverski proizvodi dobivaju sva sigurnosna ažuriranja, popravke i sigurnosne zakrpe koje izdaje proizvođač, u skladu s pravilima životnog ciklusa za svaki pojedini proizvod. Oni također dolaze s istim funkcijama i standardnom tehničkom podrškom koju pruža Microsoft ili bilo koji drugi proizvođač softvera. Nema razlike između ažuriranja za rabljeni softver kupljen od nas i novog softvera koji izravno prodaje proizvođač softvera.

Kako mogu znati da kupljeni softver ne koristi niti jedan prethodni vlasnik?

To je osigurano pravno obvezujućim dokumentom u kojoj prvi vlasnik (kao i svaki drugi slijedeći vlasnik) izjavljuje da softver više ne koristi on ili bilo koja druga stranka, da je deinstaliran te učinjen neupotrebljivim za njih u budućnosti. Ovaj dokument potrebno je priložiti uz svaki rabljeni softverski proizvod koji kupite jer je potreban za ispunjenje jednog od 4 glavna uvjeta za pravni prijenos vlasništva nad softverom. Ovaj dokument, zajedno sa svom ostalom potrebnom dokumentacijom, dostavljamo prilikom kupnje.

Mogu li javne ustanove kupiti rabljene softverske proizvode, npr. putem natječaja?

Da, naravno da mogu. Ne postoji niti jedan opravdan razlog zašto javne ustanove ne bi mogle kupiti rabljene softverske proizvode (bilo putem natječaja ili ne). Zapravo, rabljeni softver može biti odličan način za uštedu na troškovima, tako da se javna sredstva mogu potrošiti na najisplativiji mogući način. Štoviše, prodavačima rabljenog softvera uvijek bi trebalo dopustiti sudjelovanje u javnim nabavama softvera jer je postavljanje diskriminirajućih uvjeta koji ih isključuju u suprotnosti s temeljnim načelima otvorenog natjecanja i jednakog tretmana (to cijelu javnu nabavu čini vrlo ranjivom jer se na nepoštene zahtjeve lako može uložiti žalba na sudu).

Gdje kupujete softverske proizvode?

Naši proizvodi dolaze ili izravno od tvrtki koje imaju veću količinu suvišnih softverskih proizvoda, koje bi željele prodati ili zamijeniti svoju softversku imovinu, ili od naših stabilnih i provjerenih dobavljača iz nekoliko europskih zemalja. Svaki put kada kupujemo rabljene softverske proizvode za naše zalihe, postoji vrlo temeljit postupak provjere zakonitosti i podrijetla proizvoda te osiguravanja da je uključena sva potrebna dokumentacija, tako da je možemo pružiti našim kupcima prilikom kupnje.

Kako izgleda proces otkupa softvera?

Svaki dogovor o otkupu počinje s tvrtkom ili organizacijom koja nam šalje popis softverskih proizvoda koje bi željeli prodati. Nakon prihvaćanja od strane našeg upravitelja nabave, dobivaju ponudu od nas. Istodobno ih molimo da nam daju više informacija o programskim proizvodima i da nam dostave sve potrebne dokumente koji potvrđuju njihova vlasnička prava. Ovi dokumenti uvijek moraju biti uključeni kako bi prijenos bio u potpunosti legalan. Ako je potrebno, tvrtkama pomažemo u svakom koraku prijenosa vlasništva kako bi prošao što lakše. Nakon što se prikupe svi dokumenti i potpiše ugovor, tvrtka izdaje fakturu i isporučuje nam proizvode.

Koji dokumenti su mi potrebni za revizije softvera?

U slučaju revizije softvera, morate biti u mogućnosti pružiti dovoljno dokaza da rabljeni softverski proizvodi ispunjavaju sve zakonske zahtjeve i da je Vaša organizacija njihov zakoniti vlasnik.

Pravo vlasništva nad rabljenim softverom dokumentirano je:

  1. Izjavom prvog stjecatelja koja sadrži:

    • Potvrdu deinstalacije i odricanje od prava korištenja softvera.
    • Identifikaciju prvog stjecatelja (preporučeno) i broj ugovora između njega i proizvođača softvera (obavezni podatak).
    • Potvrdu da je softver prvi put prodan i da se njime trguje na tržištu EU/EEA.
    • Izjavu prvog stjecatelja da je softver u cijelosti plaćen i da njime nisu vezana prava trećih strana.
    • Potvrdu da se radi o trajnoj licenci.
  2. Popisom cijelog lanca vlasnika (gdje je primjenjivo), s izjavom svih vlasnika da su deinstalirali softverski proizvod i odrekli se prava na njegovo korištenje.

  3. Fakturom (porezni dokument) između prodavača (npr. Forscope) i kupca (Vaša organizacija).

Proizvod dodan u košaricu